Розпочинається наступний етап діяльності ОТЛ "Сучасні тренди в освіті"



Обласна творча лабораторія «Сучасні тренди в освіті» за кластерами:

«Створення іміджу сучасного освітнього закладу». 

Актуальність кластеру визначається процесом реформування  сучасної української освіти, створенням нових можливостей  з розвитку освітнього  менеджменту школи як відкритої системи, що потребує переконливого та перспективного позиціонування в умовах децентралізації. Школа через створення та представлення публічного іміджу здатна вирізнитися між інших навчальних закладів, брати активну участь у конкуренції за майбутні покоління учнів в умовах демографічної кризи, донести до батьків та громади місію та завдання нової школи та сучасної освіти, отримати переваги в просуванні проєктів перед вітчизняними та закордонними спонсорами.

Метою діяльності кластеру є підготовка керівних кадрів закладів освіти, керівників та консультантів ЦПРПП, усіх зацікавлених педагогічних працівників до планування та використання іміджмейкерства як сучасної комунікаційної технології з метою створення та просування привабливого іміджу установи для вирішення зовнішніх та внутрішніх завдань.

Категорія учасників: керівні кадри закладів освіти, керівники та консультанти ЦПРПП, усі зацікавлені педагогічні працівники.

Керівник: Абизов Вадим Євгенович, тел. 050 646 22 87


«Інструментарій моніторингових досліджень»

Метою кластеру ОТЛ є підготовка керівників закладів освіти та інших учасників освітнього процесу до організації моніторингових та педагогічних досліджень. На заняттях вивчатимуться принципи та методи розробки анкет та тестових завдань для досліджень, будуть розглянуті основні прийоми статистичного аналізу отриманих результатів. Для прискорення та автоматизації збору, обробки, аналізу та оприлюднення даних досліджень буде запропонована добірка безкоштовних хмарних сервісів та програмного забезпечення. За підсумками роботи планується видання збірки кейсів моніторингових досліджень.

Ми сподіваємось, що учасники ОТЛ розвинуть свої  професійні компетентності:  інформаційно-цифрову, прогностичну; організаційну, оцінювально-аналітичну, інноваційну, рефлексивну, здатність до навчання впродовж життя.

Отримані навички стануть у нагоді для ефективної організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі та впровадження нової системи оцінювання навчальних  результатів на базі освітніх стандартів.

Категорія учасників: керівники закладів освіти, керівники та консультанти ЦПРПП, психологи, учителі, які займаються дослідницькою діяльністю.

Керівники: Фарін Станіслав Леонідович, тел. 098 0701 741, 099 6605 708

       Литвин Вікторія Вікторівна, тел. 099 033 78 12


«Цифровий дизайн»

 Метою діяльності кластеру стане розробка та апробація цифрового контенту для освітнього процесу. Учасники лабораторії опанують такі поняття, як віртуально доповнена реальність, мобільне навчання, відеоблоги, відеоконференція в освіті, інтерактивний плакат, оформлення тестів за допомогою електронних інструментів, анімоване відео, та зможуть використовувати їх у своїй практиці. За підсумкам роботи планується видання посібника для ЦПРПП та ЗЗСО з досвіду використання цифрового контенту для освітнього процесу. 

Категорія учасників: керівники та консультанти ЦПРПП, заступники директорів закладів загальної середньої освіти, керівники методичних об’єднань.

Керівник: Литвин Вікторія Вікторівна, тел. 099 033 78 12


«Профільне навчання в умовах реформування освіти в Донецькій області»

Освітня реформа спрямована на створення простору, в якому молодь всебічно розвиватиметься. Профільна середня освіта повинна надавати старшокласникам орієнтир у виборі професійних галузей, до яких вони мають стійкий інтерес і здібності. Перед керівниками закладів освіти та вчителями постали нові завдання. Мета роботи кластеру: розвиток професійної компетентності керівників ЗЗСО щодо впровадження профільного навчання і допрофільної підготовки учнів. Обговорення актуальних питань, створення методичної бази перехідного періоду профільного навчання.

Категорія учасників: директори та заступники директорів з НВР, учителі, які опікуються цим питанням, консультанти ЦПРПП.

Керівник: Бобилева Яна В’ячеславівна, тел. 050 912 01 95


«Єврохаб – модель сучасної комунікації»

Розвиток співпраці закладів освіти Донецької області з міжнародними організаціями, закладами освіти, центрами, установами сприяє формуванню світогляду та розширенню кола обізнаності громадян з питань європейської інтеграції, створення єдиного європейського освітнього простору. Реформування середньої освіти в Україні потребує розширення співпраці з країнами ЄС, обмін досвідом, залучення коштів міжнародних організацій і фондів тощо. Мета роботи кластера є здійснення методичного супроводу діяльності євроклубів освітніх закладів як моделі сучасної комунікації українських школярів з їх однолітками за кордоном. 

Категорія учасників: керівники закладів освіти, заступники директорів з НВР, керівники та консультанти ЦПРПП, учителі іноземних мов.

Керівник: Бобилева Яна В’ячеславівна, тел. 050 912 01 95


«НУШ:  навички педагога наступного десятиліття. Креативність»

Хто він - учитель нового покоління, умотивований агент змін? Які навички він повинен розвивати в собі? Які компетентності формувати? Сучасний учитель створює сучасні уроки, креативні, цікаві для дітей, практично та особисто орієнтовані, які розвивають навички STEM-освіти, компетентнісного, діяльнісного, проблемного підходів. Саме цьому присвячена робота кластеру «НУШ: Навички педагога 21 століття. Креативність» обласної творчої лабораторії «Сучасні тренди в освіті 2021», результатом діяльності якої буде формування креативних навичок учасників та напрацювання методичної бази сучасного уроку. Участь у роботі лабораторії допоможе педагогам розвинути предметні, інформаційно-цифрові, проєктувальні, інноваційні компетентності, компетентності педагогічного партнерства, здатність до навчання впродовж життя.

Продуктами лабораторії стануть проєкти та сценарії уроків з використанням STEM-підходу, компетентнісного та інтегрованого навчання, педагогіки артефакту, дослідницько-пошукової діяльності, які відрізнятимуться креативністю, унікальністю, авторським баченням, інноваційністю технологій, реальністю проблематики, зв’язком зі світом, що оточує дитину. 

Категорія учасників: керівники та консультанти ЦПРПП, заступники директорів ЗЗСО.

Керівник: Гладкова Ганна Валентинівна, тел. 050 777 20 68


«Професійний розвиток педагогів: фінський досвід»

Унікальний досвід Фінляндії з підготовки високопрофесійних учителів, їх залучення до професії через інноваційні системи підвищення кваліфікації та наставництва (індукції), загальна атмосфера довіри до вчителя, що панує у фінських школах, стануть для нас найкращими уроками, справжнім джерелом натхнення в нашому прагненні до розбудови школи, а спільні знахідки на шляху до «Нової української школи» стануть добрими уроками для творців нового педагога – агента змін. Отже, на прикладі фінської системи освіти спробуємо створити індивідуальну траєкторію розвитку особистості педагога. 

Метою роботи кластеру є відпрацювання на практиці новітніх технологій, методик, форм, методів професійної підготовки вчителів. Очікуваним результатом стане опанування інструментами професійного розвитку педагогів, підвищення готовності керівників до роботи в умовах нової української школи.

Категорія учасників: керівники та консультанти ЦПРПП, керівники та методисти МК (МЦ), директори та заступники директорів ЗЗСО.

Керівник: Колган Тетяна Володимирівна, тел. 050 917 04 91


Для зарахування до складу ОТЛ необхідно до 01.02.2021р. заповнити відповідну форму за покликанням: https://forms.gle/XfmU4qg7HyjwppXC9